Cesta je cíl... moje krédo (nikoli myšlenka)
a taky VYTRVALOST, TRPĚLIVOST, KLID, ROZVAHU, DOBROU MYSL A NADHLED (tolik vlastní zkušenost)

pátek 25. dubna 2014

Vzpomínky na DEN ZEMĚ

Ať už byly pohnutky NASA jakékoli, díky jejich výzvě jsem prožila velmi krásný den. Občas se člověk prostě musí na něco těšit a udělat něco praštěného :)
Navíc mě to donutilo vylézt ven a užít si nádherné odpoledne trochu jinak, než obvykle.
První pokusy o fotku jsem zvládla za asistence kolegyně ještě v práci. Ale nebylo to ono.
Bouřka, která se tvářila, že nás spláchne, se odvalila o město dál a vzala s sebou i zbytky mlhavého vlhkého vzduchu, vylezlo sluníčko a bylo příjemné teplo.
Doma jsem se jen otočila, vzala doklady a klíčky od auta, synovu přítelkyni (já, samotář, a najednou potřebuju asistenku :D), u pumpy pár kapek benzínu a společně jsme vyrazily na druhou stranu města. Sice jsme vstoupily do areálu hřbitova (naposledy jsem tam byla na pohřbu prvního manžela), pohodové odpoledne a (kupodivu) příjemné prostředí ve mně nevyvolalo žádnou depresivní vzpomínku. Našly jsme vhodný úhel a namířily ho na dva orientační body.
Opět jsem nebyla úplně spokojená, a tak jsme modelkovské odpoledne dokonaly na jednom z těch orientačních bodů.

Být modelkou je fakt náročné. Kroutila jsem se jak žížala, aby úhel pohledu přes rameno byl pokud možno dokonalý a ... nakonec jsem doma vybrala úplně poslední fotku ze všech :)


No, hvězda nic moc, navíc nastal další, tentokrát technický problém. Jak fotku skrz tablet nacpat na to správné místo, když jsem nikdy na svou, natož cizí fb adresu (nedejbože v angličtině) nedala dosud žádný obrázek? Takže opět pokus - omyl. Nejdřív se mi obrázek podařilo vložit na svou stránku. Aspoň něco. O chvíli později jsem pochopila přidávání fotek na stránku NASA a bylo. Čekal mě velmi vzrušující večer. Projížděla jsem sice pouhou pětinou příspěvků (míst k uložení fotky bylo na výběr pět) a i když většina snímků neměla "parametry" požadované NASA - tedy krajinu za sebou, přesto sledovat snímky lidí z Jižní Ameriky, Afriky, Středního i Blízkého Východu, Evropy atd., bylo úžasné. Poznámka pána z Čile k mojí fotce, že to je velmi pěkné místo, mě donutila k malému zamyšlení. Pěkné? Co je na našem městě tak pěkného? Ještě dopoledne (a po většinu roku) tu byla mlha, je tu fůra nezaměstnaných, nepřizpůsobivých... No, totéž by si on mohl říct, když se mi podařilo objevit jeho fotku a kompliment jsem opakovala. Záleží jen na úhlu pohledu.
"Lajků" mělo moje město průměrně - cca osm + jeden komentář. Překvapilo mě, že mě našla i moje sestřenice žijící v Irsku :)
V průběhu večera počet fotografií rychle narůstal a bylo téměř nemožné dostat se k prvním. Jsem opravdu zvědavá, co a kdy z této akce bude. Ze snímků by měla být snad v květnu sestavena mapa světa, alespoň tak jsem pochopila text na stránkách NASA.
Mně zůstala příjemná vzpomínka na jeden poměrně dost vzrušující den :D:D:D
A kytice šeříků ve váze.

Žádné komentáře:

Okomentovat