Cesta je cíl... moje krédo (nikoli myšlenka)
a taky VYTRVALOST, TRPĚLIVOST, KLID, ROZVAHU, DOBROU MYSL A NADHLED (tolik vlastní zkušenost)

čtvrtek 10. dubna 2014

Nepečené muffinky s jablečným pyré - primal

To je tak, když člověk za každou cenu musí vymyslet nějaký originální jedlý dáreček a nakonec na něj sám chodí - užírat ho :)

To, že má kámoška kolegyně narozky jsem věděla. Věděla jsem taky, že hodně a ráda a hodně a dobře peče. Slané, i sladké. A taky jsem pochopila, proč má pořád postavu jako modelka.
Paleo nepaleo, minulý pátek jsem musela sníst pár jejích vzorků. Výýýborrrnééé!!! :D:D:D
No a pač jsem za takovou trošku ostudu, která peče jen při opravdu velikých příležitostech (a navíc při mé změně stravování mají holky v práci i domácí doma v poslední době jaksi utrum), kousla jsem se, že udělám něco ve svém stylu. Tedy primal. Tušila jsem, co by to asi tak mohlo být, ale pořád to nebylo ono. Až jsem během usilovného hledání inspirace na netu i v kuchařkách položila oko na dvě slova - jablečné pyré. Okamžitě jsem si vzpomněla na kamarádčin výborný zákusek, který jsem jednou (dokonce!) v originále upekla, a teď jsem jeho přípravu pojala opravdu jinak. Na oplátku.
 
Nepečené muffinky s jablečným pyré - primal
 
 
Bylo mi jasné, že spodní vrstva asi držet pohromadě hned na první pokus nebude, použila jsem tedy silikonové formičky.
Použitá množství jsou opravdu od oka (dělala jsem to v pondělí, dnes je čtvrtek), výsledek ovšem předčil očekávání a tak dnes již třetí den chodím do ledničky užírat a mám pocit, že jsou čím dál lepší.
 
- sklenka kokosové mouky (použit strouhaný kokos, "protažený" mixérem)
- 1/2 - 3/4 sklenky mandlové mouky (použity mleté mandle z lidlu)
- lžíce kokosového oleje (rozpustit)
- hrstka rozinek
- asi 6 vypeckovaných datlí
Poslední dvě ingredience (nemajíc momentálně k dispozici řádný kvalitní mixér, kde bych těsto nechala umixovat) rozsekány nožem na co nejmenší kousíčky a smíchány s ostatními součástkami. Kvůli sladkomilné kolegyni jsem přidala asi lžičku panely, ale není třeba.
Směs rozdělit do mističek, malých hrníčků, nebo formiček na muffiny (vyšlo mi to na 12 kousků), uplácat lžičkou.
 
Na to:
- 3 větší sladká jablka oloupat, nakrájet a podusit v trošce vody (já použila pyré vyrobené na podzim z našich domácích sladkých jablíček), rozmačkat (není nutno mixovat), vychladnout. Rozdělit na těsto, posypat lehce skořicí.
 
Na to:
- cca 150 ml smetany ke šlehání ušleháno s hodně vrchovatou lžící kysané smetany. Opět přidána troška panely, opět není třeba. Do ledničky nejlépe do druhého dne.
 

Přiznám se, kdybych to udělala ve větším "balení" a ne takhle po kouskách, asi bych to snědla sama. Ona totiž kolegyně slupla v pondělí dva košíčky a od té doby je zbytek volně k dispozici ostatním. Prostě sní kousek a už si nedá. Jednak má po některých potravinách kožní problémy a zároveň je stále krásně štíhlá.
Já osobně mám podobné věci a kombinace hodně ráda a přiznám se, občas mám psychický problém, abych  aspoň občas nepřešla na supersladké paleo :D:D:D:D:D:D

Vzpomněla jsem si, jak jsem před lety v zimě (nevím proč zrovna v zimě) milovala jablko nakrájené na kousíčky a zalité studeným mlékem. Jen tak, lžící. Mňam, jako zmrzka :)



2 komentáře:

  1. Vypadají báječně, přesně dle mých chutí.

    OdpovědětVymazat
  2. Něco na způsob Vašeho jahodového dortu :)
    Líbí se mi na tom to množství chutí, tolik odlišné od těch, co se dělají buď s pečeným "spodkem", nebo drceným piškotem s máslem a rumem.

    OdpovědětVymazat