Cesta je cíl... moje krédo (nikoli myšlenka)
a taky VYTRVALOST, TRPĚLIVOST, KLID, ROZVAHU, DOBROU MYSL A NADHLED (tolik vlastní zkušenost)

pátek 25. dubna 2014

Pečený chřest

Nedalo mi to a koupila jsem svazek zeleného chřestu. Když nadešel jeho čas, vyvstala otázka - co s ním. Několikrát jsem si ho v minulosti
 dala v práci a s odpuštěním pokaždé chutnal jako nať vařená v polévce. Hledala jsem tedy něco bez vody, něco chuťově mi bližšího. A našla. Tady. Manžel dostal za úkol udělat k tomu něco z kuřecího prsa. Poradil si na jedničku.

Pečený chřest s tymiánem a česnekem

Zatopte v troubě na 200°C. Zelený chřest stačí oloupat jen kousek a odlomit či odkrojit cca 2cm. Opláchnout, nechat odkapat, vložit do pekáčku. Sůl, pepř, tymián, česnek na kousky. Pocákat olejem. Šup do touby. Po deseti minutách chřest obrátíme a dalších deset minut dopečeme. Bylo to poprvé, kdy jsem si na měm pochutnala.

A to maso?

Z manžela dostat přesný recept v podstatě nelze. Vaří podle chuti a nosu. Většinu jídel, která (pokud mi tedy svěří vařečku :D ) já začnu, on dochucuje.

Z kuřecích prsou vyrobíme filátka, osolíme, opepříme, potřeme rozdrceným česnekem, chvíli nechám odležet. Zprudka opečeme na másle na pánvi, vyjmeme a uchováme v teple. Do výpeku přidáme trochu rajčatového protlaku tak, aby vznikla hustší omáčka (je jí jen tak "akorát"). Později manžel přiznal i kečup, ten dost let nesnáším, ale nevěděla jsem o něm :) Vložíme zpět prohřát maso, přidáme máslo (přepuštěné). Podáváme. Jak říkám, přesný recept od něj neexistuje. Podle chuti a nosu :)

Jó, pozor - existuje pár receptů, na které potřebuje laboratorní váhy! Obzvlášť se svým vánočním bramborovým salátem mívá "problém" už v listopadu :):):)

Žádné komentáře:

Okomentovat