Cesta je cíl... moje krédo (nikoli myšlenka)
a taky VYTRVALOST, TRPĚLIVOST, KLID, ROZVAHU, DOBROU MYSL A NADHLED (tolik vlastní zkušenost)

čtvrtek 27. března 2014

Garam masala od Zajíců v krabici

Konec měsíce se blíží a já stále nevyzkoušela některé součásti z březnové zaječí krabice, ostuda :-)
Až včera jsem se odhodlala vyzkoušet směs koření garam masala k ochucení dnešního oběda. Neměla jsem představu, jestli to bude k jídlu, ale to nebyl až takový problém. Z dobrých surovin nelze vyrobit špatné jídlo.


Pravda, různé druhy i směsi koření jsem měla ráda od mala, tímhle voněla celá celičká krabice.

Měla jsem v úmyslu udělat si zase po dlouhé době dušenou mrkvičku, pojala jsem tedy postup lehce po indicku a vegetariánsky (to nebyl úmysl, neměla jsem rozmrazené maso)

Na kolečka nakrájené mrkve jsem orestovala na přepuštěném másle, přidala část plechovky kokosového mléka, lžičku garam masaly, sůl a chvíli dusila. Během dušení jsem oloupala a nakrájela jeden batát a přihodila k mrkvi. Mrkev se ve finále lišila tím, že byla kulatá, batát na čtvrtkolečka, jinak k nerozeznání :) Ještě 3-4 minutky probublat a hotovo.
Přiznám se, v téhle kombinaci mi koření příliš nevonělo - spíš jako by se mrkev "trošku" připálila, ale když jsem dnes překonala ostych, slupla jsem oběd jako malinu. Tedy být tam kousek masa, bylo by to ještě o něčem jiném, ale těch pár hodin bez bílkovin bych snad měla bez úhony zvládnout :) O tuky jsem zaručeně neošizena :D:D:D

2 komentáře:

  1. Zeptám se upřímně a chutnalo Vám ta směs Garam Masala. Já se totiž hodně snažím, ale nemohu této směsi prostě přijít na chuť.
    Nat

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím jsem jí na chuť moc nepřišla, ráda bych jí dala ještě šanci v něčem onačejším, než dušená mrkev :) Voní hezky, ale ta chuť... no nevím. Až ji znovu použiju, dám určitě vědět. Ale co už naděláme, my "odkojení" pepřem, paprikou, česnekem a cibulí máme nejspíš trochu jinak naladěné chuťové buňky. Mám-li si vybrat, pak radši středomořskou příchuť.

      Vymazat