Cesta je cíl... moje krédo (nikoli myšlenka)
a taky VYTRVALOST, TRPĚLIVOST, KLID, ROZVAHU, DOBROU MYSL A NADHLED (tolik vlastní zkušenost)

středa 26. března 2014

Dřepovací výzva


Zatímco již několikátý den hledám na netu rámečky na nové brýle (ty stávající mají  své tak trochu  za sebou - celý den na nos, z nosu, na nos, z nosu,...) a do nároku na nové zbývají dva předlouhé roky, zbytek mozku, ten poněkud jinak kreativní, vymyslel dnes dřepovací výzvu.
Vygůglila jsem různé "obrázkové návody" až jsem nakonec vytvořila výzvu vlastní. A rovnou na 60 dní. Nejsme žádní troškaři a něco už máme za sebou :)

  
Trochu teorie:
 
Správná technika - tajemství úspěchu...
Základem každého cviku, nejen dřepu, je pevný střed těla. Bez pevných břišních svalů a svalů spodních zad se vám nebude dřepovat zrovna lehounce. Před zahájením dřepu se několikrát zhluboka rozdýchejte a na poslední nádech vykonejte celý dřep. Snažte se o nádech do břicha, nikoliv do plic. Právě správným nádechem do břicha dokážete zpevnit střed těla natolik, že dřep pro vás bude o podstatný kus lehčí.
Dalším základním pravidlem techniky dřepu je poloha kolen během celé fáze pohybu. Kolena se nesmí pohnout směrem dopředu! Při negativní fázi dřepu se snažte sedat dozadu, jako byste si sedali na židli. Vaše holeně by měly být ideálně v pravém úhlu s podlahou. Nekladete tak na kolena takový tlak a předcházíte zraněním, které špatná technika (kolena vpředu) často vyvolává. Kolena se také nesmí pohnout směrem dovnitř! Musíte tlačit kolena ven po celou dobu pohybu. Právě to udrží napětí ve spodních zádech a použitá činka vás tak nezlomí. Zamezíte tak i riziku častých zranění, které může vzniknout propadnutím kolena dovnitř.
Volněji podle www.svetkulturistiky.cz
www.svetkulturistiky.cz
Pokud je použita činka, nebo kettlebell, držíme jej oběma rukama těsně u těla na úrovni hrudníku.
 




Začnu hned dnes, žádné, že až prvního nebo v pondělí.
Netvrdím, že to zvládnu s takovou lehkostí a chutí, s jakou jsem tvořila tabulku, ale co já vím, třeba mi to půjde.

* * *
 
Přidá se někdo? Kettlebell není podmínkou, stačí činka, pet lahvička,...  Co???  :D:D:D
Ve vyšších opakováních je možné dát si malé ulehčení - na dřepy je celý den. Nemusí se dělat všechny pohromadě, stačí po sériích. Možná by se dal zařadit po třiceti dnech týden volna. Tedy ne, že se bude někdo totálně flákat! :P

* * *

A protože je jaro, přidala jsem barvičky. Skoro mě mrzí, že nemám po ruce barevnou tiskárnu:)

Žádné komentáře:

Okomentovat