Cesta je cíl... moje krédo (nikoli myšlenka)
a taky VYTRVALOST, TRPĚLIVOST, KLID, ROZVAHU, DOBROU MYSL A NADHLED (tolik vlastní zkušenost)

neděle 16. března 2014

Jak papám paleo (stále spíš trochu primal)

Jde to. A není to skoro vůbec žádný problém. Jen se na mě musí pomalu. Jsem už dost stará na příkazy typu:

HNED!

nebo:

NIKDY VÍC!

Přesto, pokud se chce, opravdu to jde. Takže i , která po léta vaření vlastně nesnášela, opravdu už třetí měsíc vymýšlím, co dobrého si další den dám k obědu :)
A pokud se na mě občas začnou odněkud z netu hrnout zaručené informace a návody na několikatýdenní očistný rituál - nic proti nim, pokud by mně osobně šlo pouze o jakousi očistu, o niž samotnou mi nejde - docela ráda bych se zapojila. Ovšem pouze proto, abych vyzkoušela případné přiložené recepty, pokud mi přijdou "jedlé", užitečné (clean eating) a paleo/primal.

Pokud je těch inormací na mě moc a cítím se jako město v obležení, ráda sáhnu po brožurce
Železné tělo, Krok 3, Strava:
Cituji: Ve stravě platí to samé, jako v tréninku: simple is good.
Jednoduchý systém je dlouhodobě udržitelný a o to jde hlavně.
Neexistuje nic jako šestitýdenní dieta - ze zdravého jídla si musíš udělat návyk a dodržovat ho dlouhodobě, i deálně celoživotně.
Tolik citát.

************************

Ještě malý, zdánlivě nesouvisející postřeh.
Masíruji častěji ženy, než muže. Ženy hlavně potřebují napravit to, co zanedbávají - správný pohyb. Neslibuji zázrak, téměř každá z nich ode mě slyší slovo "cvičit".
Muži většinou přijdou, pokud si cvičením atd. problém vytvoří. Prostě to teď bolí, teď to chce napravit. Až to přestane bolet, už se neukáže. Do dalšího problému.
Onehdy jsem jednoho muže (cca 30 let???, věk jsem nikdy neuměla odhadnout) ale málem radostí objala. Ani netuší, jakou radost mi udělal. Přišel na celotělovou masáž, odložil si úplně všechno a chtěl přikrýt dekou, že venku prochladnul (nikdo jiný ji ten den nechtěl, jen osušku, jako vždy). Nahota a deka mě trošku zmátly, ale stejně bych na to, co dělá, nejspíš nepřišla. Celou hodinu, po kterou masáž trvá, jsem opravdu velmi usilovně přemýšlela, jaký sport ten chlap dělá. Prošli mi rukama (muži i ženy) hokejisté, fotbalisté, cyklisté, běžci, kulturisté, koňáci... Tohle bylo něco jiného. Takhle krásné svaly jsem ještě neviděla. Navíc si masáž užíval (doufám :) ) a celou dobu mlčel, takže jsem o něm nic nezjistila. Když ke konci seděl (masáž šíje) a evidentně nepodřimoval, spustila jsem monolog. Vysekla jsem poklonu jeho nádherné muskulatuře a jala jsem se mu vysvětlovat svůj duševní monolog. Proč si myslím, že by mohl dělat nějaký sport - sportovcům nedělá problém se svléknout, pak ta deka "navíc" - obzvlášť fotbalisté bývají dost bebínka :D Takže mě jako napadl sjezd na lyžích - vzpomněla jsem si na nedávnou zimní olympiádu a svalnaté lyžaře. Pán se usmíval a pak pokrčil ramena. Za to, co řekl, málem dostal pusu. "Cvičím doma, nejsem kolektivní. Dělám dřepy a kliky a tak."

Simple is good.
A o tom jsou všechna svalová vlákna.

Žádné komentáře:

Okomentovat