Cesta je cíl... moje krédo (nikoli myšlenka)
a taky VYTRVALOST, TRPĚLIVOST, KLID, ROZVAHU, DOBROU MYSL A NADHLED (tolik vlastní zkušenost)

neděle 9. února 2014

Jako malá...


si připadám od středečního večera, kdy jsem se konečně rozhodla, že zkusím klíčit. Bylo mi líto kupovat na první pokus mungo, či něco jiného, onačejšího, tak to odnesl hrách. Úplně obyčejný pytlík se zeleným hrachem. No a od té chvíle si připadám, jako když jsme kdysi na základní škole dělali pokus s klíčením fazole. Byla jsem snad ještě víc napnutá, co "vyleze" z těch nevzhledných kuliček, než když seju semínka paprik a rajčat. V pátek odpoledne už to trošku vypadalo, ale většinou byly nahořklé. Až včera a dnes to pořádně rozjely. Možná proto, že jsem je "vyvezla" na víkend k manželovi, nebo to dělá jiná voda, nebo to spíš bylo tím, že byl třetí den klíčení, tudíž to tak mělo být.
Musím se přiznat, původně jsem chtěla vyrobit pučálku, ale asi na ni nic nezbyde. Od včerejška zobu a zobu... :) A to si ho v létě, když je čerstvý, v luskách ani nevšimnu.
Vidím, že to jde i na obyčejném cedníku, pořádně propláchnout třikrát denně, postavit na nádobu, aby vzduch mohl volně proudit. Půjde-li to takhle dál, budu si muset pořídit další cedník. Na nějaké specializované zařízení (nakličovací misky) bych to zatím neviděla.
Nejvíc mě dnes naštval mobil, postavil si hlavu a nechce fotit makro. Asi ho vyměním. Už mám vybraný, jen se jaksi nemůžu rozloučit s tím starým.
nakličovací misky

4 komentáře:

  1. Myslím, že hrášek je super nápad. Já dnes udělala nákup luštěnin, i těch.....mm neobvyklých, tak zkusím podle vašeho návodu:-))Díky moc za top.M

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nic na tom není, jen to chce hlídat - proplachovat. Dnes jsem je dojedla. Už měly krom ocásku - kořínku i maličký náznak lístečku. Na zobání místo třeba brambůrků, nebo když člověk musí pořad něco žužlat, no hlavně asi do salátu, ale na ten jaksi nedošlo.

      Vymazat
    2. no právě, nějak mě moc nenapadá, jakým způsobem to zpracovat
      nemáte nějaký tip na recept?

      Vymazat
  2. To jste mě dostala, já to spíš spasu samotné, to mě baví. Ale nejspíš bych to dávala do salátů, na chleba (aha, ten nejím), do pomazánek, tvarohu, nevím. Podle chuti klíčků.

    OdpovědětVymazat