Cesta je cíl... moje krédo (nikoli myšlenka)
a taky VYTRVALOST, TRPĚLIVOST, KLID, ROZVAHU, DOBROU MYSL A NADHLED (tolik vlastní zkušenost)

úterý 24. prosince 2013

Tradice je tradice

Alespoň o Štědrý den.
Včera k večeru jsem se protáhla u svého oblíbeného Zuzčina workoutu a protože byli přítomni manžel u TV, vedle u stolu s večeří syn s přítelkyní a jak jsem tak trochu ješita, mírně jsem přepálila začátek a začala funět o chvíli dřív, než zvykle. Mladí se mi smáli, už mé výrazové prostředky znají, leč manžel u toho zase tak často nebývá, snažil se mě (neúspěšně, pochopitelně) verbálně přibrzdit; já si to naopak velmi užila, protože jsem nasazené tempo nejen že vydržela, navíc i výsledek stál za to, byla jsem rychlejší téměř o kolo! Budu se muset předvádět častěji :-)
Dnešní sváteční den jsem se rozhodla prožít v duchu našich rodinných tradic, což znamená, že k snídani jsem si dala domácí vánočku potřenou máslem a kakao, k obědu míváme rybí polévku (včera jsem do ní udělala nudličky, jsem zvědavá na reakce - přidala jsem celozrnnou mouku), kubu dělám vlastně jen pro sebe, bude tedy z pohanky (sádlo domácí, majoránka z loňské sklizně, česnek z letošní, houby vlastní ). Teď mě čeká k rozporcování rozmrazený kapr (dar manžela mojí kolegyně), kuřecí řízky a vinná klobása. Salát včera udělal manžel a dalo mi dost práce ho půlku nesežrat ještě před jeho vychlazením :-D :-D :-D  Vepřové řízky dodá mamina, kam se kolem poledního tradičně všichni "stěhujeme".
Vzorek cukroví jsem večer rodině nabídla a musím říct, že být na mě, propříště budu dělat jen ty zdravější druhy, protože těch tradičních jsem se ani nedotkla.
Před večeří krájíme jablíčko, máčíme ořechy do medu, v míse s ovocem nechybí česnek a cibule, pod mísou naopak poněženka, na talíř dávám každý rok drobný dáreček - letos to budou nádherně zdobené perníčky. Budou-li šupiny, pak přidám i ty. Taťka mě asi přiopije vermutem a budu ještě ukecanější, než obvykle...
Domů pojedeme nejspíš taxíkem.
A nesmím zapomenout ze všeho nejdřív koupit mamině kytičku k svátku!
Jak říkám, tradice se musí dodržovat.
Přeji klidný krásný Štědrý den!!!
Nic nehroťte, užijte si ho bez nervů, v pohodě, protože jen tak si nikdo nevšimne, co všechno jste při tom předvánočním běsnění nestačili uklidit :-) :-) :-)
PS: venku to vypadá na nádherný východ slunce, ale až tak za hodinu. DOUFÁM, že dnes nebude inverze a když už není sníh, mohlo by alespoň svítit sluníčko!!!

3 komentáře:

  1. Dodatečně všechno nej k svátku:-))
    Taky jsem spíše nakloněná tradicím. Jsem v tom docela konzervativní. Obdivuju cviření i na Štědrý den. Zásadně nestíhám už tak asi týden.M

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za přání!
      Aby nedošlo k mýlce, o Štědrém dnu jsem necvičila, to bych fakt nestihla, bylo to den před tím :-)

      Vymazat
  2. Jojo moje chyba ve čtení:-)) I tak je to obdivuhodné:-)M

    OdpovědětVymazat