Cesta je cíl... moje krédo (nikoli myšlenka)
a taky VYTRVALOST, TRPĚLIVOST, KLID, ROZVAHU, DOBROU MYSL A NADHLED (tolik vlastní zkušenost)

středa 31. července 2013

Jak to dopadlo, když jsem půjčila (resp. vnutila) knihu od Jill Michaels do rukou mému příteli

To máte tak. Schroupe všechny možné i nemožné české i cizí detektivky a podobnou beletrii. Nezastavila ho ani hromádka mých prastarých brožurek typu Metodika výcviku na kluzácích. V mezičase běhá s foťákem a "loví" broučky (zákaz vytrhat kopretiny!), pak sedí s atlasem plevele a bůhvíčeho ještě a dumá, co nám to tam vyrostlo. Pak sbíráme houby a díky němu seberu a sním i to, okolo čeho bych se dřív štítila i jen projít. Protože to okolo nás už zná, je vděčný za každý mu podstrčený šutr odkudkoli (bývalý učitel geologie). Taky umí bezvadně vařit (po chlapsku, s citem pro detail). MŇAM!!! Přepečlivě odměřuje svým drahocenným sukulentům každičkou kapku vody a trhá si vlasy, když jeho vrčící technikou posedlý vnuk křovinořezem oseká skoro všechna květenství domácího černého bezu (nebylo v zákrytu...), z něhož mě konečně letos slíbil naučit vyrábět léčivý likér atd., atd.
Nejvíc se mi líbí, že se ke všemu, co nějakým způsobem hodnotí, staví bez emocí, v roli nezávislého pozorovatele. I k hokeji a že ho sport až tak vášnivě nebere (býval "jen" vášnivým cyklistou silničářem).
No tak tomuhle pokladu (nelichotím, jsem s ním dostatečně dlouhou dobu a nikdy mě neomrzel a vím, že neomrzí) jsem podle podstrčila onu zmiňovanou knihu od Jill. Během vteřiny mi ji vracel s výrazem "fuj, nejsem zvědav na něčí životopis".
To se dalo čekat. Nevzdala jsem to a donutila ho začíst se kousek dál, až tam, kde chemie střídá fyziku a tak trochu matematiku. No konečně. Chytl se a já mohla spokojeně šít šatičky při tom, co mi on nadšeně předčítal vybrané dlouhé pasáže prokládané pochvalným "ta ženská není blbá" (není, já už to vím dávno:D) a věřím, že až knihu dočte, dočkám se i celkového nezávislého hodnocení, které bude zaručeně hlavně pochvalné).

Žádné komentáře:

Okomentovat