Cesta je cíl... moje krédo (nikoli myšlenka)
a taky VYTRVALOST, TRPĚLIVOST, KLID, ROZVAHU, DOBROU MYSL A NADHLED (tolik vlastní zkušenost)

čtvrtek 9. června 2016

Oblík

Nečekala jsem, že na tuhle homoli vůbec kdy vylezu, ovšem když manžel zapíchl prst do mapy, pokrčila jsem rameny. A stalo se. (28. května)
Mapy.cz
Pro zpestření jsem jej po částech vybíhala a vždy, když jsem lapala po dechu, mě muž v poklidu
došel. Část cesty vede úvozem kolem luk a křovisek, pak šipka oznámí "vpravovbok" a začne další část. Kousek mezi křovinami, dál v zákrytu stromů. Tak je tomu až téměř na vrchol. Když se stromy vytratily, udělala jsem něco jako ááách a začala nadšeně pokřikovat, že si připadám, jako v letadle. Výhled je opravdu úchvatný, jen naše obvyklá místní inverze trošičku pokazila celkový dojem.

"V hledáčku" fotoaparátu Oblík.
Pohled z Číčova
Vlastně byl tenhle výlet tak trochu omyl. Díky malé komunikační chybičce jsme lezli na Oblík a ne tam, kam manžel chtěl původně jít. Na sousední Srdov a Brník. Prostě ten prst zapíchl do mapy o centimetr vedle a už u toho omylu zůstalo... Spíš si myslím, že nepředpokládal, že by se na tu poměrně vysokou a strmou homoli vyškrábal, ale zvládl to bez problémů, přičemž při sestupu telefonem nadšeně obvolával své známé, taky v pokročilém důchodcovském věku, že znovu objevil lék na nechodící nohy. Pohyb.

A vzhledem k tomu, že při poslední návštěvě městské knihovny jsme si zapůjčili dvě turistické mapy s Českým středohořím, do podzimu máme o zpestření víkendů či dovolené postaráno.
Mile nás překvapila možnost velmi příjemně zaparkovat auto v obci Mnichov hned u turistické trasy.

Uprostřed nad stromy nenápadně vyčuhuje vrchol Oblíku
První část cesty vedla polní cestou. Na rozcestí jsme málem zabloudili. Cesta se rozdvojila, ale nepostřehli jsme, že v tom místě šipka ukazuje náhle prudce vpravo nenápadnou stezkou do houští a upozornil nás na ni pán, který se zaručeně nechtěně ztratil skupince žen, která šla do této chvíle kousek před námi. Zastavil se o kousek výš u cedule a ještě jsme za sebou slyšeli, jak parťačkám telefonuje, že počká. Byl spolehlivý, podle všeho slib dodržel :)
Více detailů např. zde.
Len rakouský
Až na tu dohlednost ... parádní výhled
Pryšec chvojka
Len v kavylu. Kavyly obecně tvoří podstatnou část zdejšího travního porostu
PS: Asi tam budeme muset znovu - bl*ec jsem přehlídla (oba jsme přehlídli) vrcholovou knihu, jejíž existenci jsem si ověřila až ve chvíli, kdy jsem si jedno natočené video prohlídla až na počítači (a zahlédla schránku na sloupu) a následně její existenci ověřila zde.
 
***
 
Ještě něco.
Třicet let vidím z okna bytu Oblík s Milou téměř v zákrytu. Od teď už nikdy nezapomenu, který kopec je který!
 
 ***

Dodatek.
Při odjezdu jsme ještě zajeli na statek Oblík, kde jsme zakoupili několik výrobků z ovčího mléka. Mimochodem - jogurt byl naprosto excelentní. Navíc lahvinku čerstvého kravského mléka.
Příjemné se přeci musí spojit s ... příjemným???  :)

Žádné komentáře:

Okomentovat