Cesta je cíl... moje krédo (nikoli myšlenka)
a taky VYTRVALOST, TRPĚLIVOST, KLID, ROZVAHU, DOBROU MYSL A NADHLED (tolik vlastní zkušenost)

čtvrtek 18. srpna 2016

Lucie Grusová - Léto v kuchyni

Až se mi chce říct, že kdo nezná Lucii Grusovou, jako by nevěděl nic o paleo :)
Alespoň v našich končinách by to mělo podle mě platit.
Nebudu stahovat fotky na ukázku, nechám na vás, jestli se na ně chcete podívat.
Kuchařka Léto v kuchyni od Lucie Grusové je ke koupi již několik týdnů, ale dala jsem si na čas schválně, než jsem sem o ní vložila tuhle zmínku. Chtěla jsem se ujistit.
O čem?
Že je opravdu - jak to jen napsat - inspirující. K Lucii jsem na stránky chodila "odjakživa", tedy spíš "odkdyjsemprimal".
Je. Inspirující.
Pravda, málokdy dodržím recept, ale to jsem prostě celá já. Jen tu inspiraci hledám vlastně skoro vždycky u Paleosnadno. Jednak se mi její kuchyně líbí, druhak neumím anglicky. A i když není problém si recept přeložit (občas to udělám), doma je doma. A Lucie je Lucie.
Jsem praštěná. Když peču dort (koláč, cukroví, cokoli), používám přesné váhy a je to trochu obřad. I když si nakonec maximálně líznu krému, či nějakému nebožákovi ukousnu sousto, jen u prvotiny se "obětuju" a dám si poctivou porci taky. Peču pro rodinu. A tak ráda peču na jistotu. Nevyrábím toho tedy tuny, ale moje rodina má dostatek členů, abych se jaksepatří vyřádila. Jen jsou všechny naše svátky, narozeniny a výročí v intervalu leden - červenec (žádné jarní shazování zimní vrstvy u nás moc nehrozí). Vánoční cukroví mě moc nebere, je s tím nimračka piplačka, navíc je brzy tma, čas zimních depresí, jež následují po těch podzimních... :) A taky to "nikdo" "nechce" jíst! :)))
Ale jak jde o běžné vaření, je po striktnosti, přesnosti, návodu.
Vařím pro sebe a nadevše odjakživa miluju obrázkové kuchařky.
Léto v kuchyni je plné překrásných fotek!
Pokoušela jsem se knihu si vytisknout, ale nějak vázne komunikace s tiskárnou. Přiznám se, moc mi to nevadí. Kuchařku mám staženou v mobilu, v manželově počítači doma a taky na flešce (snad jsem neporušila autorská práva). Pro sichr. A tiskárna je stejně jen smutně černobílá.
Často mám dvě tři základní suroviny a hledám inspiraci. Když ji najdu, vytvářím svou verzi. No, asi takhle, někdy se tak rozvášním, že výsledný produkt je tomu z receptu vzdálen na hony nejen vizáží, ale i chutí, takže vznikne něco na způsob pejsek+kočička=dort, což občas vytvoří opravdu velmi zvláštní úlet. Ale co, stejně si to sním sama. :)
Nejsem zrovna kovaná zarputilá kuchařka, moje hobby jsou spíš rázu technického (vrtání, malování, stěhování, bourání, stavění, šití), takže normální vaření jsem vždy prožívala jako takové trochu trauma. Až teď, co si vařím pro sebe, si opravdu víc pochutnám. Řekla bych, že je to dáno surovinami a v neposlední řadě inspirací.
Hlavně tedy recepty od Lucie.

Dnešní oběd? Tapiokové těstoviny po italsku. Včera paella s květákovou rýží. Obojí maximálně inspirováno Létem v kuchyni.

Tak dobře, aspoň jedna fotka ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat