Cesta je cíl... moje krédo (nikoli myšlenka)
a taky VYTRVALOST, TRPĚLIVOST, KLID, ROZVAHU, DOBROU MYSL A NADHLED (tolik vlastní zkušenost)

sobota 1. února 2014

Kysané zelí, část první

Já už myslela, že se k tomu nikdy nedokopu. Naštěstí ve středu večer jsem potrénovala svaly předloktí, i pevnost dřevěného topůrka paličky na maso následujícím způsobem.
Dvě hlávky jsem oloupala od prvních ovadlých lupenů, překrojila a co nejjemněji nakrouhala (vyjma košťálu). Pak přišly na řadu pěsti a topůrko, dokud se zelí nezapotilo. Také bylo osoleno a přidán kmín. Poté bylo nacpáno do lahví, lehce zavřeno a ponecháno svému osudu a bakteriím mléčného kvašení. Naposledy jsem ho viděla a cítila ve čtvrtek večer, jsem zvědava, co mě zítra večer čeká.
(Přesnější recept zde.)


Žádné komentáře:

Okomentovat